Tökéletes szín a tökéletes webhelyre

Rengeteg lépésből áll egy weboldal létrehozása, de ezek közül is az egyik legfontosabb a brand kialakítása. Függetlenül attól, hogy saját vállalkozása honlapját tervezi, netán egy partnercégének portfólióját készíti el, elengedhetetlen egy olyan színpaletta kiválasztása, amely egyedivé, megkülönböztethetővé teszi azt.

Ebben a cikkben néhány tanáccsal szolgálunk a megfelelő színpaletta megtalálására – némi pszichológia és színelmélet segítségével.

 

Színek - Érzelmek

A színeknek kiemelkedő szerepük van életünkben, egyes érzelmek tökéletesen társíthatók egy adott színhez.. Ahogy a környezetünkben, lakásunkban megjelenő színek befolyásolják hangulatunkat, viselkedésünket, úgy a weblapok színválasztása is döntő lehet abban, hogy vállalkozásunk tevékenységét megfelelően ki tudjuk fejezni, megfelelő érzéseket közvetítsünk a célpiac irányába.

Gondoljunk csak nagyvállalatok logóira, mint például a Coca Cola, a Facebook, vagy akár az Apple: álmunkból felkeltve is azonnal azonosítjuk a piros, kék és fehér logók színét.

Vizsgáljuk is meg, hogy a főbb színek milyen érzelmeket váltanak ki belőlünk:

Kék: megbízhatóság, bizalomra méltó, professzionális
Zöld: békés, természetes, kiegyensúlyozott
Narancssárga: barátságos, szívélyes, vidám, magabiztos
Fekete: klasszikus, elegáns, erőteljes, félelmetes
Lila: fényűző, luxus, kreatív, fantáziadús
Sárga: boldogság, optimizmus
Barna: stabilitás, megbízhatóság, gondoskodás
Piros: izgalmas, fiatalos, bátor, sürgető
Fehér: egyszerűség, tisztaság, letisztultság, erkölcsösség, nyugalom

Inspiráció hiányában a legjobb megoldás az, ha elkezdünk online színpalettákkal, színkombinációkkal foglalkozó weboldalakat felkeresni. Jövő heti posztunkban ezen oldalakról adunk bővebb információt, kivesézve azok összes lehetőségét

Domináns színek kiválasztása

Amint elég inspirációval rendelkezik, ideje kiválasztania oldala fő színpalettáját, azaz a domináns színt. Ezek a színkombinációk fogják egyedivé, felismerhetővé tenni Önt a célközönség számára. Az egységesség elvét követve pedig viszontlátja ezeket névjegykártyáján, céges levelezésén, legyen az online, vagy akár offline.

A mai trend alapján nem keverjük a fő színeket, a letisztultságot, egyszerűséget, átláthatóságot tarjuk szem előtt. Két fő színt kiválasztva, azok árnyalataival dolgozva kialakítjuk a színvilágot. Fontos, hogy a két domináns színünknek ki kell egészíteniük egymást, a kettejük kontrasztjának egyensúlyt kell teremtenie.

Figyelemfelkeltő színek használata

A figyelemfelkeltő színek hihetetlenül fontos szerepet játszanak – a látogatók figyelmét próbáljuk az általunk legfontosabbnak vélt helyekre terelni. Legyen az egy gomb, egy figyelemfelhívás, egy akció vagy akár a menüpontjaink háttere. Egy rossz színválasztással a látogatók elsiklanak ezen információk felett, elveszítve így potenciális ügyfelet, vásárlást, megtekintést.

Ezek a színek általában merészebb színek, mint a domináns színek. Itt nálunk – wrs.hu oldalán – a fekete és fehér szín szerepel dominánsként, és a zöld, mint figyelemfelkeltő.

A 60-30-10-es szabály

A színpalettával elkészült, itt az ideje, hogy alkalmazza is azt újonnan épülő weboldalán. A színösszeállítás tényleges alkalmazását a népszerű 60-30-10-es szabály adja: elsődleges domináns színét 60%-ban, másodlagos domináns színét 30%-ban, a figyelemfelkeltő színét pedig 10%-ban használja oldalán.

Az MMI Creative példája tökéletes módon mutatja be ezen szabályt: „ Gondolj egy öltönyben lévő férfira: a ruhája 60%-át adja a nadrág és a zakó, 30% az ing és 10% a nyakkendő”

Ezen szabályt követve képesek leszünk a színeket és a tartalmat a megfelelő szimbiózisban tálalni oldalunkon, hisz’ ne felejtsük, tudat alatt 5 másodperc alatt ítéletet hozunk az általunk látogatott honlapok mindegyikéről.


Nyomtatás   E-mail